Prisutdelning och klubbmästarens simultan

Vårsäsongen avslutades som traditionen brukar med stor prisutdelning och klubbmästarens simultan. På plats att hålla i avslutningen var hedersmedlemmen Alf Isaxon och det är ju extra passande eftersom det är just Alf som donerat vandringspriset till klubbmästerskapet.

Alf_3670KM-mastare_3678

Årets klubbmästare blev FM Tom Rydström som vann samtliga partier och därmed tog sin tredje inteckning i Isaxons vandringspris. Tvåa blev Hans Frisk, Lunds ASK, och trea Victor Hjerpe, Gusums SK. I grupp 2 segrade Ywonne Wetterling före Olof Johannesson (mitten)
och Sanjar Sahak.
Ywonne_3674Olof_3673Sanjar_3672

Klubbmästarens simultan samlade totalt 8 spelare och Tom Rydström fick 7,5 poäng, men släppte en tidig remi mot Björn Ottosson. Övriga som spelade var: Stefan Blücker, Ronald Heidenfors, Ywonne Wetterling, Sven Axelsson, Alf Isaxon, Olof Johannesson och Emilio Gonzalez.

Simulatan 2016_3686

Klubbmästare i snabbschack blev Emil Lindahl före Emilio Gonzalez (tv) och Ronald Heidenfors (mitten). Och klubbmästare i blixt får avgöras senare genom särspel mellan Emil Lindahl och Ronald Heidenfors. Trea blev Björn Ottosson (th).
Emilio_3680Heidenfors_3681Ottosson_3684

Andralagets seger i div 2 hyllades också, där tre lag slutade på samma matchpoäng och partipoäng fick avgöra. Lars Holmstrand imponerade stort genom att vinna samtliga sina 7 partier och Sven Axelsson (tv) tog 5,5 poäng på 6 ronder. Under säsongen spelade totalt 14 i laget och alla var med och bidrog till lagets stora framgång. Här fyra av dem: Sven, Stefan Blücker, Emilio och Björn Ottosson.
Sven_3679Stefan_3682Emilio_3680Ottosson_3684

Ungdomsträningen fortsätter fram till Växjöspelen och har sin avslutning den 14 juni.