Två danska mästare

I helgen avgjordes både Elitserien och den danska ligan. SK Rockaden, Stockholm, vann i en rafflande slutstrid vid sammandraget i Malmö och i Danmark blev det Brönshöj med FM Jacob Carstensen och FM Jakob Aabling-Thomsen som tog guldet. Med 16 matchpoäng och 47 partipoäng vann man den danska ligan och besegrade tvåan Team Nordea Skanderborg i slutronden i en direkt avgörande kamp med 4,5 – 3,5.  I Brönshöjs lag spelar för övrigt också GM Tiger Hillarp Persson. Stort grattis!

På söndag är det återigen en direkt avgörande match – då kampen om seriesegern i div 1 södra när Växjö SK tar emot Rödeby SK. Spelstart kl 10:30. Då finns chansen för två danskar att bli dubbla seriesegrare den här säsongen!