Serieseger för förstalaget

Igår avgjordes den Allsvenska serien och Växjö SK stod för andra året i rad som seriesegrare i division 1 södra. Den avgörande matchen mot Rödeby SK vanns med klara 6 – 2 och det innebär att laget vunnit hela 17 seriematcher i följd. Samtliga spelare i laget levererade poäng med vinster för Mattis Olofsson-Dolk, Ambjörn Alle, Tobias Gutzmann och Lars Holmstrand. Remi blev det för FM Rolf Lekander, FM Jacob Carstensen, Tom Rydström och Emil Lindahl.

Växjö SK vann division 1 södra helt utan poängtapp, precis som ifjol och med imponerande 45 i partipoäng. (Förra säsongen var det finfina 38) Det innebär nästan 6,5 poäng per match. Genom det fina resultatet blev laget bästa division 1 vinnare av de fyra grupperna och fick därmed 4:an Skara SS på sin lott. Kvalet till Superettan genomförs på söndag den 23 mars i Växjö.

De andra två division 1 vinnarna, från östra och norra serien, SK Rockaden lag 2, Stockholm möter Stockholms SS också på söndag. Vinnaren i respektive match i Växjö och i Stockholm går upp i Superettan nästa säsong.

Bordsresultat Växjö SK – Rödeby SK