Stark topp och stor bredd vid Julblixten 2019

Höstterminen avslutades den 17 december med den traditionella Julblixten. Hela 27 spelare kom till start, varav två Internationella mästare i IM Bengt Lindberg och IM Jonathan Westerberg. Tävlingen spelades över 11 ronder med tidkontrollen 5 minuter. 27 deltagare i en klubblixt är en mycket bra siffra och uppmärksammades av Sveriges Schackförbunds websida.

Bengt Lindberg släppte två remier och vann Julblixten på 10 poäng, samma poäng men med bättre särskiljning än Pär Källerholm. Trea kom Jonathan Westerberg på 9,5 poäng. Tävlingen samlade spelare från 9 olika klubbar varav flera var långväga från Kalmar, Karlshamn och Vaggeryd, vilket är mycket uppskattat. Julblixten var också den första tävlingen på klubben för flera spelare. Nästa blixt blir Påskblixten tisdagen den 7 april. Når vi 30 spelare då är frågan.

Resultat Julblixt 2019