Seger och ensam serieledning för andralaget

Det blev en komfortabel seger för andralaget i hemmamatchen mot SS Kalmarunionen i division 2. Växjö vann med klara 5,5 – 2,5, men bakom siffrorna var det betydligt jämnare under matchen. Utgången var länge oviss, men med högre snittranking gav till slut spelstyrkan i hemmalaget utslag och segern kunde fastställas. Vinnare i Växjö blev: Peter Lundstedt, Ronald Heidenfors, Mattias Nilsson och Bengt Wihlborn. När 4 av 7 omgångar är avklarade är lagets bästa poängplockare: Ronald Heidenfors, 4 poäng (full pott), Marcus Johnsson och Mattias Nilsson, 3,5 poäng och Peter Lundstedt, 3 poäng (tre spelade matcher).

Växjö SK lag II är nu ensamma serieledare två poäng och hela 7 partipoäng före tvåan Kristianstad SS. Lagen möts i Kristianstad i nästa omgång söndagen den 2 februari. Tre omgångar återstår av serien.