Mattis andra simultan som mästare

Igår var det sommaravslutning för seniorerna med fika, prisutdelning och klubbmästarens traditionella simultan mot alla som ville utmana honom. Mattis Olofsson Dolk vann mot klubbens nio spelare med 5,5 mot 3,5, fördelat på 4 vinster, 3 remier och endast 2 förluster.

Mattis vinster kom mot Nedzad Neretljak, Ywonne Wetterling, Marvin Mulato och Olof Johannesson. Remier mot Janos Kisvari, Andrii Sevastianov och Stefan Blücker. Förlusterna kom  mot Emilio Gonzalez och Tom Rydström.

Här bjuds det remi.
Här bjuds det (på) remi.

Vårens alla pristagare i klubbtävlingarna hyllades och inte minst våra klubbmästare; snabbschack – Andrii Sevastianov, blixt – Tom Rydström och långpartier – Mattis Olofsson Dolk, som blev klubbmästare för andra gången och två år i rad!

Mattis KM 2015_jpg
Klubbmästare 2015 Mattis med vandringspriset.