Höstens klubbaktiviteter och SM-veckan väcker schacklusten

| | 0 Comment| 22:13

Låt höstens klubbaktiviteter och den kommande SM-veckan 2024 vara bränslet som tänder din schacklust! Efter det senaste styrelsemötet har vi nu uppdaterat kalendern med spännande händelser att se fram emot. Hösten kommer att fyllas med schackupplevelser som inkluderar Fyrklövern, Procivitas Open, Snabbschacks-KM, julblixt och nykomlingen Chock-KM!

1. Fyrklövern: En prestigefylld turnering som startar veckan efter vårt upptaktsmöte. Det är viktigt att så många som möjligt deltar på upptaktsmötet den 22 augusti för att vi sedan ska kunna dra igång Fyrklövern med full kraft.
  2. Procivitas Open: En spännande turnering där både klubbmedlemmar och deltagare utifrån får möjlighet att utmana varandra. Det är en utmärkt möjlighet att testa dina schackkunskaper och lära känna schackentusiaster från olika håll.
  3. Snabbschacks-KM: En snabb och intensiv turnering som utmanar din snabbhet och taktiska förmåga. Kom och visa upp dina färdigheter och kämpa om titeln i snabbschack.
  4. Julblixt: En traditionell aktivitet där vi avslutar året med en fartfylld blixtturnering och julstämning. Ta med dig din schackglädje och lite extra julanda för att fira schackens festliga sida tillsammans med klubben.
  5. Chock-KM: En nykomling bland våra aktiviteter. Detta är en turnering där vi spelar med annorlunda schackvarianter och utmanar våra vanliga spelregler. Det blir en spännande och annorlunda upplevelse för alla schackfantaster.

Två viktiga datum som du bör markera i din personliga kalender redan nu är:

1. 22 augusti: Upptaktsmöte med mingel och blixtspel.
    Det är av yttersta vikt att så många som möjligt kommer för att vi sedan kan starta upp Fyrklövern veckan därpå. Det blir en kväll fylld av schackglädje och socialt umgänge.
  2. 10 oktober: Social happening + Höstmöte.
    Förra säsongen hade vi en fantastisk kväll tillsammans på Restaurang 4 Krogar, och i år planerar vi något liknande. Det blir en trevlig möjlighet att umgås, njuta av god mat och samtidigt ha vårt höstmöte för att diskutera klubbens framtid och medlemmarnas tankar.

SM-veckan 2024

Men det är inte allt! Vi har också spännande nyheter om den kommande SM-veckan. Markera datumen 28 juni till 7 juli 2024 i din kalender. Tävlingen kommer att äga rum i imponerande Fortnox Arena, där Superligalaget i innebandy, Växjö Vipers, normalt spelar.

Spelarhotellet blir Elite Stadshotellet och kongressen kommer att hållas i konserthuset, precis som 2008. Dessutom kommer det finnas möjlighet för unga schackspelare att bo på skola under SM-veckan. Detta är en positiv nyhet för alla klubbar med barn- och ungdomsverksamhet.

Låt höstens klubbaktiviteter vara en träningsgrund för dig inför den stora schackhändelsen, SM-veckan. Förfina dina strategier, utmana dig själv och ge dig själv bästa möjliga förutsättningar att delta och njuta av spänningen i Fortnox Arena.

Vi ser fram emot att möta dig vid brädet under hösten och att fira schackens glädje tillsammans. Så ta med dig schackbrädet, din entusiasm och förbered dig för en oförglömlig schacksäsong!

Vänliga schackhälsningar, Växjö Schackklubb