Hej schackvänner!

Det är äntligen dags att sparka i gång den nya säsongen med massor av schackspel och gemenskap! För att göra starten extra spännande och utmana oss själva lite extra, föreslår jag att vi börjar med två tisdagar av tidshandikappsturnering som uppvärmning. Det var ju trots allt en succé förra våren!

Under dessa veckor vill jag uppmana er alla att aktivt arbeta för att få fler att anmäla sig till KM. Låt oss fylla upp startfältet och skapa en dynamisk och rolig turnering. För att göra våra tisdagskvällar ännu mer mångsidiga, tänkte vi att KM löper på varannan vecka under våren. Så låt oss göra varje spelkväll minnesvärd och full av spänning!

För att bredda våra tisdagskvällar ytterligare har vi planerat in olika aktiviteter mellan KM-tisdagarna. Andra tisdagar blir det träning och blixtspel för att vässa våra färdigheter och ha kul tillsammans. Vi prioriterat dessa tillfällen så de infaller före seriematcherna för andra och tredjelaget.

Så, kära schackentusiaster, låt oss samlas med positiv energi och entusiasm för att göra den här säsongen oförglömlig. Bjud in era schackkompisar, låt oss fylla salen och skapa en gemenskap där varje drag är en njutning och varje parti en spännande utmaning.

Ser fram emot en fantastisk säsong tillsammans!

Schackliga hälsningar,
Växjö Schacklubb