Full pott för förstalaget i Göteborg

Vid helgens minisammandrag i Göteborg i Superettan tog förstalaget full pott och 6 värdefulla poäng. Det var tre mycket starka Göteborgslag som stod för motståndet och de var säkert extra taggade eftersom de alla kunde bli inblandade i nedflyttningsstriden där två lag får lämna Superettan. På fredagen stod klassiska SK Kamraterna för motståndet och resultatet skrevs till 5 – 3 i Växjös favör. Samma resultat blev det mot SS Manhem på lördagen. Även det laget med erfarenhet från Elitserien. Söndagens motståndare var Örgryte SK som  vunnit sina bägge matcher under sammandraget och där blev resultatet 5,5 – 2.5. Resultatet under helgen var extra starkt med tanke på att det var förkylningar i laget och att matcherna spelades på Göteborgslagens hemmaplan med möjligheter för dem att ställa upp med sina absolut starkaste lag.

I den haltande tabellen ligger Växjö SK just nu på en fin andraplats med 8 matchpoäng och 26,5 partipoäng. Det återstår ett sammandrag till innan vi vet vilka två lag som går upp i Elitserien. Wasa är högst troligt det ena laget, men det är lite mera öppet om den andra platser. Sammandraget spelas den 16 – 18 mars i Stockholm och Växjö möter i tur och ordning; Kristallens SK, Västerås SK och Burgsvik Alva SK.