Framgångsrik helg i Allsvenskan

Det blev en framgångsrik helg i Allsvenskan: Första laget hade dubbelrond i Superettan och mötte två av topplagen i Göteborg. I lördags blev det först skräll med 5-3 (med mersmak!) mot serieledaren SS Manhem I – för knappt två år sedan förlorade vi (med likadan uppställning) mot SS Manhem II i kval till Superettan! Laget är tydligen på väg upp.

I söndags blev det sedan hård kamp mot SK Kamraterna som slutade 4-4, nog med lite tur på vår sida. Bästa Växjöspelaren blev Mattis Olofsson-Dolk som vann båda sina partier under helgen, men hela laget presterade över förväntning.

Andra laget spelade hemma mot Värnamo SS i Division II-7 och vann övertygande med 5,5-2,5. Kontraktet är säkrat efter endast fyra ronder, vilket kämpades hårt för under förra säsongen.