20 medlemmar spelade i huvudtävlingen

Det blev i år till slut 20 rating gruppen när klassiska Växjöspelen arrangerades för 58:e gången. Som vanligt var det stort intresse från klubbens medlemmar att spela. Hela 20 spelare kom till start och flera fina resultat noterades. Fyra spelare vann sin ratinggrupp; Victor Hjerpe 3 poäng (grupp 10), Helena Gustafsson 2,5 poäng (grupp 17), Johannes Martin 2 poäng (grupp 19) och Tommy Mendys 3 poäng (grupp 20) i sin första tävling med långa partier.

Grupptvåor blev; Mattis Olofsson Dolk 2 poäng (grupp 1), FM Rolf Lekander 2 poäng (grupp 2), Peter Lundstedt 2 poäng (grupp 3), Björn Klasson 1,5 poäng (grupp 9), Apichai Sukhayanudit 2 poäng (grupp 13) och Olof Johannesson 1,5 poäng (grupp 19).

Anders Wengholm, Alingsås SS, vann den första gruppen på 2,5 poäng. Totalt kom 82 spelare till start i Sveriges äldsta schacktävling om man inte räknar SM.