Westerberg vann KM 2018

I överlägsen stil vann IM Jonathan Westerberg, SK Team Viking, årets klubbmästerskap i Växjö SK. Han tappade endast en halva över de 10 ronderna (9,5 poäng) och det mot årets klubbmästare, FM Tom Rydström, Växjö SK, som tog 8 poäng. Trea kom Patrick Fransson, Örgryte SK, med 5 poäng. Grupp 1 spelades dubbelrondigt med 6 spelare.

Jonathan Westerberg. Foto: Lars OA Hedlund
Klubbmästare 2018 Tom Rydström. Foto: Lars OA Hedlund

I grupp 2 var det 8 deltagare som möttes över 7 ronder. Vinnare blev Bengt Wihlborn med 5,5 poäng före tvåan Björn Ottosson och trean Victor Hjerpe, bägge 5 poäng.

Årets titel var Tom Rydströms tredje i följd och totalt femte inteckning i vandringspriset som hedersmedlem Alf Isaxon satte upp inför Klubbmästerskapet 2009. Vandringspriset tillfaller därmed Tom Rydström. Mästarnas mästare i Växjö SK är FM Rolf Lekander med hela 21 titlar.

Klubbmästarens simultan spelas i samband med vårterminens avslutning den 15 maj.

Resultatlänk KM 2018