Två förstärkningar till förstalaget klara

Under sommaren har Växjö SK gjort klart med två fina förstärkningar inför förstalagets premiär i Superettan. Först klar blev den danske Internationella Mästaren Thorbjörn Bromann, Elo 2413 och Lask 2392. Thorbjörn blev IM 2007 och är regerande dansk lagmästare med Brönshöj Skakforening. Samma klubb som Jacob Carstensen och Jakob Aabling-Thomsen representerar.

Den andra övergången gäller Växjöbördige Björn Morén, Elo 2090 och Lask 2189. Björn väljer att gå tillbaka till sin moderklubb efter ett antal år i Linköpings ASS, som han spelat för under studieåren på Linköpings universitet. Björn har åtskilliga matcher i Växjö SK och har bland annat hela 120,5 poäng i tabellen för klubbens spelarmärke.

Säsongen för förstalaget börjar med ett sammandrag i Täby den 21 – 23 november, där Växjö i tur och ordning möter SK Rockaden, Stockholm, lag 2, Burgsvik Alva SK samt Upsala ASS.