Tio digitala schackbräden genom donationer

Under 2013 sattes målet att köpa in tio digitala schackbräden till Växjö SK. Genom dessa kan vi sända partier live över internet och öka intresset för de tävlingar som arrangeras i Växjö.

Målet med tio bräden är nu uppnått tack vare tio generösa donatorer. Stort tack till: Visma, Nelson Garden, Växjö kommun, Svenska Schackakademien, ProCivitas Privata Gymnasium, Länsförsäkring Kronoberg, Växjö Rotaryklubbar, Elite Hotels Växjö samt Glasrikets SK och medlemmar i Växjö SK.

Genom de nya brädena har vi redan sänt från kvalet till Superettan 2013, Växjöspelen 2013, Visma Chess Tournament 2013 samt individuella DM 2013. Dessutom användes några av våra bräden vid Juniorallsvenskan, som arrangerades i Limhamn hösten 2013.

Stort tack till alla donatorer!

Styrelsen i Växjö SK