Philip vann Växjöspelen

| | 0 Comment| 18:14

Philip_Lindgren_VSPÅrets upplaga av Växjöspelen nådde hela 109 deltagare (101 ifjol), vilket är nära toppnoteringen 118. – Nästa år ryker rekordet och det är häftigt eftersom vi talar om en tävling som arrangerats i 51 år, säger Håkan Jalling, ordförande i Växjö SK. I den högsta gruppen spelade Philip och Fredrik, dvs Lindgren från Limhamns SK och Andersson från Upsala ASS, om segern. Det blev till slut skånsk seger med 2,5 poäng över de tre ronderna. Bästa spelare från Växjö SK blev Mattis Olofsson-Dolk, som vann gr 2 med 2,5 poäng. Övriga gruppvinnare från Växjö SK blev: Tom Rydström, gr 3, 2,5 p, Bengt Wihlborn, gr 12, 2 p, Pieter Janse, gr 15, 2 p, Emilio Gonzalez, gr 16, 3 p och Felizia Stridh, gr 21, 2p. Årets nyheter, livesändningen och Elo registreringen av tre grupper var mycket uppskattade. Det var premiär för klubbens nya livebräden.

Ungdomstävlingen ökade

Även lördagens ungdomstävling ökade jämfört med ifjol. Totalt ställde 25 spelare (21) från 9 klubbar upp i de tre klasserna. Klass B vanns av Havras Khalat, Hässleholms SK med 4 poäng över de 5 ronderna. Endast slagen av vår egen Seid Lotinac, som kom tvåa med 3,5 / 5. På 5:e plats kom Dennis Lennartsson. I klass C vann Jacob Jönsson, Södra Sandby SS med 8 poäng över 9 ronder. Tvåa blev Styrbjörn Lindberg, Växjö SK, med 7 poäng. Den yngsta klassen D vanns av Oskar Jönsson, Södra Sandby SS, med 8 poäng. På sjätte plats hittar vi Johannes Martin, Växjö SK, som tog 2 poäng i sin första tävling.vsp_klass_b vsp_klass_c VSP_klass_d