Parschack vid jubileumstävling i Alingsås

Alingsås SS firade 100-års jubileum genom att arrangera parschack den gångna helgen. Det blev 28 tvåmannalag som kom till start i snabbschacksturneringen över 9 ronder och med tidkontrollen 15 minuter plus 10 sekunder per drag. Fyra av lagen hade deltagare från Växjö SK.

De bägge rena damlagen möttes i sista ronden och då vann Ofelia / Helena mot Eva / Ywonne med 1,5 – 0,5. Foto: Lars OA Hedlund

På tredje plats med 5 vinster och 4 oavgjorda matcher kom IM Petro Golubka, som spelade i par med GM Orest Gritsak. Bästa damlag blev Ofelia Eriksson, Linköpings ASS som spelade med sin syster Helena Gustafsson och kom på en fin 16:e plats med 3 vinster och 3 oavgjorda. På 19:e plats kom IM Bengt Lindberg som spelade tillsammans med sin fru Cajsa Lindberg, SS Kalmarunionen.  På 27:e plats kom Eva Johansson från arrangörsklubben Alingsås SS och hon spelade tillsammans med Ywonne Wetterling.

Vann tävlingen gjorde GM Evgenij Agrest och IM Rauan Sagit Alingsås SS respektive Wasa SK med 7 vinster och 2 oavgjorda matcher.

Växjö SK gratulerar Alingsås SS och önskar jubilaren lycka till kommande år!