Nordisk mästare hyllad på höstmötet

Vid klubbens höstmöte sker alltid alla val, beslut om medlemsavgifter och en lägesrapport från verksamheten. Men den här gången blev det också unikt eftersom vi efter mötet hyllade den Nordiska mästaren i 65+ klassen från NM i somras – FM Rolf Lekander.

Vinnarna analyserar under NM. Foto: Lars OA Hedlund.
Rolf prisad på höstmötet.

Efter oerhörd spänning blev det ju en delad seger mellan Rolf och Weine Nilsson, Jönköpings SS. Fyra spelare hade 5,5 poäng efter de 8 ronderna, men Rolf och Weine hade bäst och dessutom exakt samma särskiljning och fick dela titeln.
– Det är mycket ovanligt i klubbens historia att hylla titelmästare och det känns extra glädjande att få dela ut förstapriset till Rolf som på hemmaplan i Växjö blev Nordisk Mästare, sa ordförande Håkan Jalling i samband med prisceremonin. Favoriten höll för trycket och fick en mycket välförtjänt seger.
Resultat NM 65+

Victoria, ny kraft i styrelsen. Foto: Lars OA Hedlund.

Under mötet valdes också Victoria Lundberg in i styrelsen, då Per-Åke Johansson avböjt omval efter 6 år i styrelsen. Per-Åke har lovat fortsätta med olika administrativa uppgifter, men då i en roll utanför styrelsen. Victoria presenterade sig som Ljungbybo och ”schackmamma” till Oscar Lundberg som är duktig junior i Emilios träningsgrupp.

Höstmötet antog styrelsens förslag på oförändrade medlemsavgifter för 2018.