Kontraktet säkrat i Juniorallsvenskan

I helgen arrangerade Göteborgsklubben SS Manhem årets upplaga av Juniorallsvenskan – svenska mästerskapen för juniorlag. Växjö SK är ett av sex kvalificerade lag i högsta serien, division 1. Två lag får lämna och ersätts av de två bästa i division 2, som spelas samma helg.

Växjö SK:s lag bestående av Tom Rydström, Mattis Olofsson – Dolk, Apichai Sukhayanudit och Sanjar Sahak tog 4 matchpoäng och 8 partipoäng över de 5 ronderna (90 minuter per spelare samt 30 sekunder per drag). Det var endast 1 partipoäng ifrån bronset som vanns av hemmaklubben SS Manhem. Men kontraktet säkrades för fortsatt spel i juniorlagens finrum till nästa år.

Växjölaget spelade i ratingordning och partipoängen fördelades med Tom (3,5), Mattis (3,5), Apichai (1) och Sanjar (0).

Mycket värdiga svenska juniorlagmästare blev Limhamns SK med 10 mp och 18 pp. Eslövs SK och Västerås SK degraderades och ersätts av SK Rockaden lag 2, Stockholm samt Linköpings ASS.

Se alla resultat.