Historiskt SM-brons till juniorlaget

Bronsmedaljlaget från vänster till höger: Angelina Fransson, Emilio Gonzalez, Mattis Olofsson-Dolk, Tom Rydström
Foto: Anders Hansen

För första gången i Växjö SK historia lyckades klubbens juniorlag tamedalj i Juniorallsvenskan div 1. Tävlingen arrangerades i Limhamn under helgen den 29 november till 1 december. Laget skrällde och vann mot fjolårsvinnarna och favoriterna Limhamns SK. Med en halva till hade laget varit med i guldstriden. Så jämnt var det i toppen. Nu vann SK Rockaden, Stockholm, till slut med 8 matchpoäng och 14,5 partipoäng. Limhamns SK kom tvåa med 8 mp och 14,0 pp och Växjö SK trea med 7 mp och 13,5 pp. Fina laginsatser gjorde Tom Rydström, Mattis Olofsson-Dolk, Angelina Fransson och Emilio Gonzalez. Till nästa års div 1 spel kvalificerade sig Eslövs SK och Västerås SK.

Partier, Resultat, Foton