Fina resultat i Malmö Open

I årets upplaga var Växjö SK en av de klubbar som hade flest deltagare. Hela 9 stycken, varav 8 i huvudtävlingen och en i MSF Open. Det gjorde oss till femte största klubb efter Limhamns SK, Malmö AS, Lunds ASK samt Linköpings ASS. Malmö Open var den tredje deltävlingen i säsongens Grand Prix serie och tävlingen lockade hela 195 deltagare, 60 fler än förra årets upplaga. Vinnare blev IM Axel Smith och IM Pontus Sjödahl på 6,5 poäng över de 7 ronderna. Klubbens spelare gjorde överlag mycket fina prestationer och tog flera tunga skalper:

22. Andrii Sevastianov, 5 poäng. Remi mot IM Björn Ahlander och GM Juan Bellon
25. Emil Lindahl, 5 poäng, Vinst mot FM Erik Hedman
29. Tainan Pantano Tomaz, 4,5 poäng. Vinst mot IM Christian Jepson och FM Philip Lindgren
30. Ambjörn Alle, 4,5 poäng. Remi mot GM Ralf Åkesson
43. Tom Rydström, 4,5 poäng. Vinst mot FM Erik Hedman
91. Bengt Wihlborn, 3,5 poäng
99. Kristoffer Nilsson, 3,5 poäng
Jonatan Blomqvist var också med, men han utgick efter 3 ronder.

Nästa Grand Prix deltävling är vår egen Elite Hotels Open den 13 – 15 februari. Passa på att anmäla dig redan nu till huvudtävlingen eller till Lilla Elite Hotels Open för spelare med nationell rating upp till 1600. De övriga kvarvarande GP-tävlingarna är Påskturneringen i Norrköping i april samt finalen – Deltalift Open i Tylösand i maj.

Till slutställningen i Malmö Open