I samarbete med

Ögonkontakt i trafiken

Svenska Schackbutiken, Göteborg
PeGe Minibuss

Välkommen till Skollag-SM 2010 i Växjö!

Växjö Schackklubb och Sveriges Schackförbunds skolkommitté inbjuder till Skollag-SM i Växjö den 24 till 25 april.

Vi kommer att spela på klassisk mark - på det gamla regementsområdet I11. Det är lätt att hitta dit, enkelt att parkera och vi får lokaler anpassade just för lagspel i fyra olika klasser från lågstadiet till gymnasiet.

Foto: Mats Samuelsson

Förra året var det mer än 300 lag som tävlade för att kvalificera sig till finalen. Det har blivit fler lag för varje år. Kanske är det för att lagspel är så roligt, att mötas skola mot skola, klass mot klass. Men jag tror också att framgången med Schack4an påverkat intresset.

Det var två år sedan vi arrangerade stora SM i Växjö. Visst var det tufft för en liten klubb, men det gav oss mycket erfarenhet och vi är riktigt sugna på en ny SM tävling - denna gång Skollag-SM.

Jag hoppas att du, ditt lag, lagledare och anhöriga skall få en fin vistelse i Växjö. Utöver spännande och sportsliga tävlingar hoppas jag att du passar på att umgås med alla schackintresserade som kommer från hela Sverige. Vi kommer att göra vårt yttersta för att det skall bli en tävling som du kommer att minnas.

Riktigt mycket välkommen till Växjö!

Håkan Jalling
överledare